Voordelen van een samenwerking met het Loket
Het Loket Kinderopvang heeft de voorbije jaren een uitgebreid netwerk van intermediaire samenwerkingen uitgebouwd. Een samenwerking met het Loket kan op verschillende manieren uitgebouwd worden:
- Je krijgt toegang tot onze helpdesk voor professionals, die elke werkdag bereikbaar is van 9u tot 17u. Je kan er terecht met vragen over kinderopvang in het algemeen en met technische vragen over aanvragen voor kinderopvang.
- Je kan een toeleider-account krijgen op onze website waarmee je aanvragen kan registreren in naam van ouders die geen e-mailadres hebben of die de registratie om een andere reden niet of moeilijk zelf kunnen doen. Bij de aanvragen die je via dit toeleider-account registreert kan je als je dat wil de communicatie over de aanvraag in je mailbox krijgen en kan je de aanvraag verder opvolgen met de ouder (plaatsvoorstellen, weigeringen, aanpassing van de gegevens, toevoegen van extra keuzes, …). Je krijgt hiervoor uiteraard een korte opleiding van een medewerker van het Loket.
- Je kan als organisatie ook een permanentiepunt worden. Dit betekent dat je op vaste tijdstippen (wekelijks, tweewekelijks,…) een publiek toegankelijk permanentiemoment organiseert waar ouders terecht kunnen voor ondersteuning bij de registratie van hun aanvraag voor kinderopvang. De permanentie wordt via onze website en onze helpdesk aan ouders bekend gemaakt.
- Je blijft op de hoogte van wijzigingen in de sector kinderopvang dankzij onze infomails voor intermediaire partners.
- Je kan de werking van je organisatie toelichten op onze regionale overlegmomenten met verantwoordelijken van de opvang om de samenwerking met de opvang nog verder te verbeteren.
Interesse? Neem contact op met helpdesk@kinderopvanginbrussel.be voor een kennismakingsgesprek en verdere afspraken.